Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır. News Tanıtım

Gündem Mersin – Gundem33.com

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Ekonomi
  4. »
  5. Türkiye’deki Çinli Otomobil Markalarının Pazar Payı Artıyor

Türkiye’deki Çinli Otomobil Markalarının Pazar Payı Artıyor

haber haber -
47 0

Çinli Markalar Türkiye Otomobil Pazarında Güçleniyor

Türkiye’deki Çinli otomobil markalarının şubat ayındaki pazar payı %8,68’e yükselerek dikkat çekici bir artış gösterdi. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç satışları yılın ilk 2 ayında geçen yıla göre %40,6 artarak 185.691 adet olarak gerçekleşti. Bu dönemde otomobil satışları %52,11 artarken, hafif ticari araç satışları da %9,8 arttı.

Çin Menşeli Marka Sayısı Arttı

ODMD listesine eklenen yeni Çin firmalarıyla birlikte Türkiye’deki toplam marka sayısı 53’e çıktı. Fransız ve Alman markalarının yanı sıra Güney Kore ve Japon markalarının da etkili olduğu pazarda Çin markalarının da güçlü bir konuma ulaştığı görülüyor.

En Fazla Satış Yapan Çin Markaları

Çinli otomotiv firmaları arasında Türkiye’de en fazla satışı gerçekleştiren markalar Chery, MG ve BYD oldu. Yılın ilk 2 ayında Chery 9.456 adetlik satışla liderliği kimseye kaptırmazken, MG ve BYD de önemli bir pazar payına sahip oldular.

Çin Markalarının Türkiye’deki Pazar Payı

Çinli otomotiv firmalarının Türkiye’deki toplam satışları yılın ilk 2 ayında 12.781 adete ulaşırken, pazar payları %6,88’e yükseldi. Sadece otomobil satışları baz alındığında ise Çin markalarının pazar payı %8,68’e çıktı.

Geçen yıla göre adet ve pazar paylarını artıran Çinli markalar, Türkiye pazarındaki konumlarını güçlendirdi. Özellikle elektrikli otomobil segmentindeki gelişmeleri yakından takip eden Çin markalarının Türkiye’de üretim yapma ihtimali ise gelecek açısından merak konusu.

İlgili Yazılar