MEB, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni Genelgeyle Duyurdu Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yapılan bir duyuruyla, öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimine destek olmak amacıyla geliştirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uygulanmasına ilişkin genelge yayımlandı. Genelge, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin imzasıyla 81 ile gönderildi. Eğitimler Planlandı ve Başladı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne yönelik planlanan…
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yapılan bir duyuruyla, öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimine destek olmak amacıyla geliştirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uygulanmasına ilişkin genelge yayımlandı. Genelge, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin imzasıyla 81 ile gönderildi.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne yönelik planlanan eğitimler kapsamında eğitici eğitimleri 3 Haziran’da başladı. Öğretmenlerin eğitimi ise 2-6 Eylül’de mesleki çalışma döneminde il milli eğitim müdürlükleri koordinesinde yapılacak.
Eğitici eğitimi belgesi alan öğretmenlerce diğer sınıf düzeylerinde derslere giren öğretmenlere teorik ve uygulamalı eğitimler verilecek. Eğitimler, il milli eğitim müdürlükleri koordinesinde il veya ilçe milli eğitim müdürlükleri ve okul yönetimleri tarafından planlanacak.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin etkin şekilde hayata geçirilmesi için il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerince planlamalar yapılacak. Yöneticilere yönelik eğitimlerde modelin yapı taşları ve temel yaklaşımı konusunda bilgilendirme ve müzakereler gerçekleştirilecek.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğrencilerin akademik başarılarına göre sıralanacağı ölçme ve değerlendirme faaliyetleri, süreç odaklı ve geliştirici bir yaklaşımla yürütülecek. Öğrencilerin eğitim çıktılarına göre sınıflandırılması ve yarışa dahil edilmesi sağlanacak.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda öğrencilere sunulacak ders kitapları ve e-içerikler, öğrencilerin çok yönlü gelişimine katkı sağlayacak şekilde hazırlanacak. Ayrıca Türkçe ve Türk dili derslerinde öğrencilerin okuyacağı eserlerin seçiminde ölçütler belirlenecek.
Bu yeni eğitim modeli ile Türkiye’de eğitim sistemine yönelik önemli değişikliklerin yapıldığı ve öğrencilerin çok yönlü gelişimine odaklandığı görülüyor.