İade Süreçlerinde Tüketicilerin Karşılaştığı Sorunlar
TÜKONFED Başkan Vekili İbrahim Güllü, tüketicilerin internetten veya satıcılardan aldıkları ürün veya hizmetleri çeşitli sebeplerle iade etmek istediklerinde karşılaştıkları sorunlara dikkat çekti. Güllü, abonelikten kaynaklanan şikayetlerin tüketici şikayetleri içinde önemli bir yer tuttuğunu belirtti.
Abonelik İptalinde Dayatılan Cayma Bedelleri
Abonelik iptal etmek isteyen tüketicilere işletmeler tarafından “cayma bedeli” adı altında ek ödemeler dayatıldığını söyleyen Güllü, bu durumun tüketicileri mağdur ettiğini vurguladı. Abonelik sözleşmelerinde tüketicilerin uzun vadeli sözleşmelerle zarar görmemesi için belirli süre sınırlamalarının getirildiğini hatırlattı.
Sözleşmelerde Tüketicinin Korunması
Güllü, tüketiciyi abonelikten caydırmak için sağlayıcıların tüketicilere yanıltıcı bilgiler verdiğini belirterek, abonelik sözleşmelerinin tüketici tarafından feshedilmesi hakkını vurguladı. Kanunların, tüketiciyi uzun süreli taahhütlerin zararlarına karşı koruduğunu ve haksız şartları engellediğini ifade etti.
Tüketici Haklarının Korunması ve Başvuru Yolları
Güllü, tüketicilerin haklarını arayabilmek için Ticaret İl Müdürlüğü, tüketici hakem heyeti veya mahkemelere başvurabileceklerini belirtti. 104 bin liranın altındaki uyuşmazlıklarda tüketici hakem heyetlerine başvurulabileceğini, kararların taraflara tebliğ edildikten sonra itiraz hakkı olduğunu açıkladı. 104 bin lira üzerindeki uyuşmazlıklarda ise tüketici mahkemelerine dava açılabileceğini bildirdi.
Güllü, tüketicilerin haklarını korumak için yasal yollardan faydalanmaları gerektiğini vurguladı.