İçerik Üretim Süreçlerinde Hukuki ve Etik Sorumluluklar İçin Eğitim
Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Reklam Özdenetim Kurulu işbirliğiyle, sosyal medya etkileyicileri olan “influencer”lara yönelik önemli bir eğitim programı düzenledi. Program kapsamında influencerların içerik üretim süreçlerindeki hukuki ve etik sorumlulukları hakkında detaylı bilgiler verildi.
“Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” ile Bilgilendirme
Bahsedilen program, influencerlara yönelik “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” adıyla gerçekleştirildi. Programda influencerların paylaşımlarıyla vatandaşları etkileme süreçlerinde tüketici hakları, sosyal medya reklamları ve yasal düzenlemeler gibi konular ele alındı. Ayrıca, pazarlama iletişiminin temel etik ve yasal kuralları, sorumlu reklamcılık ilkeleri, telif hakları ve kişisel verilerin korunması gibi konular da eğitim programında yer aldı.
1000 Influencera Eğitim Verilecek
Eğitim programının ilk ayağı İstanbul’da gerçekleştirildi ve programa 300 bin ve üzeri takipçisi olan sosyal medya fenomenleri katıldı. Programı başarıyla tamamlayan 70 influencer katılım belgesi almaya hak kazandı. Programın devamında, yıl boyunca İstanbul’da iki ayda bir olmak üzere eğitimler planlanıyor ve 2025 yılına kadar 1000 sosyal medya etkileyicisinin eğitilmesi hedefleniyor.
Bu önemli eğitim programıyla influencerlar, hukuki ve etik sorumlulukları konusunda bilinçlendirilirken, sosyal medya üzerinde daha sorumlu ve şeffaf bir iletişim ortamı oluşturulması amaçlanıyor. Daha fazla bilgi için “smeegitimi.com” adresine başvurulabilir.