Elektrik Arızalarını Anında Bildirme ve Takip Etme Kolaylığı
Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (TEDAŞ), Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği’nin (ELDER) desteğiyle geliştirdiği Elektrik Arıza İhbar Uygulaması’nın 2019’da hizmete sunulmasının ardından 520 bin kişi tarafından indirildiği açıklandı. İlk versiyonunda sadece sokak aydınlatma arıza ihbarlarına hizmet veren uygulama, 2023’te yapılan güncelleme ile genişletilerek elektrik kesintileri ve arızaları da kapsamına aldı.
Çözüm Sürecinde Büyük Kolaylık
Uygulama, elektrik arızaları ve kesintilerine dair bilgilendirme, takip, sorgulama, kullanıcı geri bildirimi, abone ve tesisat eklenmesi gibi özellikler sunuyor. Alo 186 çağrı merkezini aramaya gerek kalmadan çözüm sağlayan uygulama sayesinde, 5 yılda 1,5 milyon ihbarın tamamı çözüme kavuşturuldu.
Etkili Müdahale ve Süreç Takibi
Uygulama üzerinden yapılan ihbarlar, otomatik konum tespiti ile ilgili dağıtım şirketlerine iletiliyor. TEDAŞ, içinde yer alan arızaları ve kesintileri ayrıca takip ederek giderilmesini sağlıyor. Mevzuatta belirtilen süreler içinde (örneğin yeraltı kablo tamiratı için 72 saat) müdahale edilmesi gereken durumlar, vatandaşa geri bildirim yapılması ile sonuçlanıyor.
Vatandaşların Katkısı ve Uygulama İndirme Bilgileri
TEDAŞ tarafından yapılan açıklamada, vatandaşlardan uygulamayı mobil cihazlarına indirip çevrelerindeki elektrik arıza ve aydınlatma sorunlarını kolayca ihbar etmeleri ve çözüme kavuşturmaları talep ediliyor. Uygulama, App Store, Play Store ve AppGallery üzerinden akıllı cihazlara indirilebiliyor.