Gelir İdaresi Başkanlığı, kayıt dışı ekonomiyle mücadele kapsamında vatandaşların ihbar ve şikayetlerini iletebilmelerini kolaylaştırmak için yeni adımlar attı.
Yeni İhbar Kanalları
- Resmi internet sayfası: gib.gov.tr
- Dijital Vergi Dairesi: dijital.gib.gov.tr
- GİB Mobil
- Vergi İletişim Merkezi (189)
- BİP Vergi İhbarı Servisi
- Instagram ‘gibihbar’ hesabı
- WhatsApp İhbar Hattı: 0 552 189 0 189
Hangi Konularda İhbar Yapılabilecek?
Vatandaşlar, IBAN/PTT çeki yoluyla ödeme talep edilmesi, fiş/fatura verilmemesi, başka işletmenin POS cihazının kullanılması, sahte/yanıltıcı belge düzenlenmesi veya kullanılması, gibi konularda ihbarda bulunabilecekler.
Denetim İşlemleri Hakkında Bilgi Talebi
Vatandaşlar, denetim işlemleri hakkında bilgi talep etmek istediklerinde ihbar ve şikâyetlerini, Vergi İletişim Merkezi ihbar hattını (189) arayarak ya da “gib.gov.tr” veya Dijital Vergi Dairesi’nde (dijital.gib.gov.tr) yer alan Vergi İhbarı bölümünden kayıt numarası alarak yapmaları gerekmektedir.