Televizyon Satışlarında Büyük Artış
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, A Milli Futbol Takımı’nın EURO 2024’e katılmasıyla sadece futbol camiasının değil, e-ticaret sitelerinin de hareketlendiğini belirtti. Çevikoğlu, futbolseverlerin bu önemli turnuvadaki maçları yeni ve büyük ekranlı televizyonlardan izlemeyi tercih ettiklerini, özellikle 65-75-85 inç televizyonların ve OLED-QLED TV’lerin satışlarında ciddi bir artış yaşandığını ifade etti.
Projeksiyon ve Ses Sistemlerinde Artış
EURO 2024 nedeniyle televizyon ve ses sistemlerine olan ilginin arttığını vurgulayan Çevikoğlu, projeksiyon kategorisinde ve ses sistemi satışlarında da artış gözlendiğini belirtti. 28-45 yaş aralığındaki müşterilerin bu ürünlere ilgi gösterdiğini dile getiren Çevikoğlu, bu dönemde e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerin geçen yıla göre iki katına çıktığını söyledi.
Futbol Ürünleri ve Klima Satışlarında Artış
Çevikoğlu, e-Ticaret sektöründe aynı zamanda futbol ürünleri satışlarında da artış yaşandığını belirterek, futbol topu, krampon ve forma gibi ürünlerin satışlarının yaklaşık iki katına çıktığını açıkladı. Ayrıca, hava sıcaklığının artmasıyla klima ve soğutucuların satışlarında da yüzde 30’luk bir artış yaşandığını bildirdi.
Dolandırıcılara Karşı Uyarı
Hakan Çevikoğlu, Avrupa Futbol Şampiyonası’nı fırsat bilen bazı dolandırıcıların sahte e-ticaret siteleri üzerinden vatandaşları mağdur ettiğine dikkat çekerek, tüketicilerin alışveriş yapacakları sitelere dikkat etmeleri gerektiğini vurguladı. Güven damgalı sitelerden alışveriş yapmanın önemini vurgulayan Çevikoğlu, sektör olarak tüketicilerin güvenliğini sağlamak için ellerinden geleni yaptıklarını ifade etti.