Beyaz Eşya Sektöründe Fiyat Artışları ve Tüketici Talebi
Son 5 yılda beyaz eşya sektöründe fiyatlar 5 kat artarken, büyük üreticiler fiyatlarda frenli gitmeye çalışıyor. Profilo Türkiye Kıdemli Satış Direktörü Mustafa Işkıncı, maliyetleri tamamen yansıtmaları durumunda fiyatların iki kat üstünde olması gerektiğini belirtti.
Yüksek Enflasyonun Etkisi
Işkıncı, yüksek enflasyonun çeyiz alışverişlerini de öne çektiğini vurgulayarak, çeyizlik satışların yüzde 15’e ulaştığını ifade etti. Çeyizlik alışveriş oranının artmasıyla tüketiciler ürünleri satın alıp sonra teslim alıyorlar.
Profilo’nun Büyüme Hedefleri
Profilo olarak her yıl pazar paylarını artırdıklarını belirten Işkıncı, bu yıl hedefledikleri 100 mağazanın 64’ünü açtıklarını ve son 5 yılda pazar paylarını yüzde 25 artırdıklarını dile getirdi.
Beyaz Eşya Pazarındaki Durum
Mustafa Işkıncı, dünya genelinde ortalama 500 milyon, Türkiye’de ise 9-10 milyon adetlik beyaz eşya pazarının olduğunu belirtti. Son 5 yılda Profilo mağazalarının ortalama metrekare büyüklüğünün 80 metrekareden 150 metrekareye yükseldiğini açıkladı.
Vergi Yükündeki Artış
Vergi Uzmanı Dr. Ozan Bingöl ise iktidarın hazırladığı yeni vergi taslağını eleştirerek, vatandaşların vergi yükünün dolar bazında son 4 yılda yüzde 55.4 arttığını vurguladı. Bingöl, vatandaşın daha ne vermesinin beklediğini sorguladı.