Doğalgaz Krizi, Tüketici Tercihlerini Etkiliyor
Beyaz eşya sektöründe yüksek enerji maliyetleri ve Rusya savaşıyla beraber dünya genelinde doğalgaz krizi etkisini gösteriyor. Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Akın Garzanlı, doğalgaz fiyatlarındaki artışın tüketici tercihlerini değiştirdiğini belirtiyor. 2 sene önce gazlı ocakların fuarlarda yer aldığını ancak bu sene elektrikli ocaklara dönüş yapıldığını, enerji tasarrufunun ön planda olduğunu vurguluyor.
Türkiye’de Satışlar İyi Giderken, Avrupa’da Daralma Yaşanıyor
Akın Garzanlı, Türkiye’de satışların iyi gittiğini ancak gelecek dönemler için net bir tahminde bulunamadıklarını ifade ediyor. Avrupa’da ise enflasyonun etkisiyle ev alım kararlarının ertelendiğini ve beyaz eşya pazarında %5’lik bir daralma öngörüldüğünü dile getiriyor.
Beko Pazar Payını Artırıyor
Akın Garzanlı, tüketicilerin kaliteli ve uygun fiyatlı markalara yöneldiğini belirtiyor. Beko’nun pazar payının arttığını ve üst segmentte de yayılmaya başladıklarını aktarıyor. Türkiye’de üretilen ürünlerin %65’inin ihraç edildiğini ve ankastre ürünlerde çift haneli satış büyümesi olduğunu paylaşıyor.
Arçelik’in Yenilikçi Projeleri
Akın Garzanlı, Arçelik’in farklı coğrafyalarda inovatif projelere imza attığını ifade ediyor. Güney Afrika’da güneş panelli buzdolabı ve dondurucuyu piyasaya sunduklarını ve gıda israfıyla mücadele için ‘aş evleri’ projesini hayata geçirdiklerini belirtiyor. Bu projede 2.4 milyon tabak yemeğin israfının önüne geçilerek ihtiyacı olan insanlara ulaştırıldığını paylaşıyor.